» » » مهم ترین عوامل در بازاریابی گردشگری ورزشی ایران
کنفرانس های مرتبط با گردشگری
مطالب برتر
نظر سنجی
شما به کدامیک از انواع گردشگری بیشتر علاقمند هستید ؟
گردشگری فرهنگی و اجتماعی
گردشگری ورزشی و هیجانی
گردشگری مذهبی و زیارتی
طبیعت گردی و اکوتوریسم

مهم ترین عوامل در بازاریابی گردشگری ورزشی ایران

 

هدف از اين پژوهش آن است که با بررسي نظرات مديران، ورزشکاران و دست اندرکاران امر گردشگري و ورزش درباره بازاريابي گردشگري ورزشي و نيز مرور يافته هاي حاصل از پژوهش هاي مختلف در زمينه گردشگري ورزشي و تطبيق اين يافته ها با شرايط و ويژگي هاي ايران عوامل مهم در بازاريابي گردشگري ورزشي شناسايي شود و راهکارهايي در اين زمينه مطرح گردد.براي اين منظور پرسشنامه محقق ساخته اي تهيه شد و پس از تاييد روايي و پايايي آن (آلفاي کرونباخ 0.81 = درصد)، نظرات مديران ستاد برگزاري چهارمين دوره بازي هاي اسلامي زنان، ورزشکاران ايراني و خارجي شرکت کننده در اين بازي ها، مديران فعال در معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، و مديران، مربيان و دست اندرکاران ورزشي داراي سابقه گردشگري ورزشي، در ارتباط با عوامل مهم مورد توجه مديران در بازاريابي گردشگري ورزشي بررسي شد. داده ها به روش تحليل عاملي تجزيه و تحليل شدند.
 
نتايج نشان داد از ديدگاه آزمودني هاي پژوهش علاقه به فرهنگ، هنر، معماري و مکان هاي باستاني؛ بازاريابي و خدمات مناسب آژانس هاي گردشگري؛ وجود تفريحات شبانه در کشور ميزبان؛ و ... از عوامل مهمي اند که بازاريابان گردشگري ورزشي بايد در انتخاب بازارهاي هدف و تهيه آميزه هاي بازاريابي به آنها توجه کنند. همچنين، لزوم توجه به نيازهاي مختلف گردشگران و برنامه ريزي درازمدت در بازاريابي گردشگري ورزشي از ديگر نتايجي است که در بسياري از پژوهش ها بر آنها تاکيد شده است. در تمام موارد و عوامل شناسايي شده در اين پژوهش و ساير پژوهش ها، نقش مديريت علمي در موفقيت در برنامه هاي بازاريابي بسيار مهم است. در انتهاي مقاله، راهکارهايي براي بازاريابي اثربخش گردشگري ورزشي مطرح شده است.
 
 
برای دانلود فایل کامل مقاله روی متن زیر کلیک کنید
 
sport-tourism10.pdf [380.94 کیلوبایت] ( تعداد دانلود: 96)

گردآوری و انتشار : پایگاه تخصصی گردشگری ایران


مطالب مرتبط:

  • جايگاه درمان ناباروري در گردشگري سلامت گردشگري سلامت از دير باز وجود داشته كه به مسافرت به منظور سلامتي يا درمان انواع بيماريها اطلاق مي شود.گردشگري درماني و بهداشتي امروزه از رو به رشدترين بخش هاي صنعت گردشگري جهان به شمار مي
  • چالشهای ایران در گردشگری سلامت اين روزها عرب ها مشتري پروپا قرص خدمات بيمارستاني ايران شده اند؛ سفر آنها به استان خراسان، استان خوزستان و استان هاي شمالي کشور نه فقط براي زيارت و خريد و استفاده ارزان از طبيعت بکر ايران
  • مقاله برند مقصد گردشگری و وحدت ذینفعان  چکيده   برندينگ(توسعه نام ونشان تجاري – نشانه گذاري) را بطور خلاصه مي توان توسعه يک نام ٬ نشانه٬ سمبل ويا ترکيبي از اين عناصر دانست که نشانگر محصولي خاص بوده وآن را از رقبا متمايز مي
  • مقاله وضعيت گردشگری سلامت در ايران  چکيده اهداف: گردشگری سلامت، هرگونه مسافرت برای ارتقای سلامت را دربر مي­ گيرد و به‌عنوان يکی از ابعاد گردشگری، به توسعه پايدار و پويايی اقتصاد کشور کمک مي­ نمايد. همچنين گردشگری سلامت، يک
  • گردشگری فرهنگی و اجتماعی  گردشگری فرهنگی به منظور دیدار از جاذبه های فرهنگی جامعه میزبان صورت می پذیرد .آداب و رسوم سننهنر های خاص قومی و ملی وآثار معماری و بناهای تاریخی همه از جمله جاذبه هایی هستند که در این بخش
بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
Powered by VandaCO © 2014
Vanda Co Vanda Co